WinterFun III.

2010.12.30

A "Dö Kr.ú-hét" alatt került sor a WinterFun III-ra. Az útvonalat Barbár tervezte, a további résztvevők: Csillár, Füri. A többiek sajnos személyes okok miatt nem tudtak részt venni a túrán, így hát csak hárman vágtunkk neki az útnak. A tervezett útvonal a következő volt: Sátoraljaújhelyből indulva a Magas-hegyen keresztül a Cserép tóhoz, majd innen ismeretlen utakra lépve a Rákóczi-fához, onnan dél felé vissza le Újhelybe, oda, ahová a WallowFun (WinterFun II.) végén lyukadtunk ki. (Szokatlanul) kis késéssel indultunk el. Jó időt mentünk, bár reggel a hóban nehézkes volt a hegymászás. A legnehezebb rész a Cserép-tó előtti szakasz volt, erős emelkedőkkel. Útközben találkoztunk vadászokkal, és Füri el is csúszott, de nem zavartatta magát. A Bányácska-Károlyfalva hegyi út melletti nagy befagyott állóvíznek köszönhetően a WallowFunból megismert jégfejelő és -rúgó szituációk is megtörténtek, és itt még hason is csúsztunk a jégen. A Cserép-tónál kipihentük magunkat, és rá kellett jönnünk, hogy itt sem igazak teljesen a fizika törvényei: az még elment hogy a víz nem fagyott meg jóval fagypont alatt, de a papír sem gyulladt meg (használt papírzsebkendőkrők van szó). Innen továbbindultunk, és folyatódott az éneklős-nevetős túrázás. Egyszercsak elértünk egy faházhoz ahol egy magánerdős tábla is volt, itt megnéztük a térképet, de nem tudtuk betájolni magunkat, hát mentünk tovább. Miután már rég el kellett volna érnünk a Rákóczi-fát, a mellettünk folyó patak sem volt a térképen, és túristajelzést sem láttunk már nagyon régóta éreztük, hogy elnéztük az utat. Mentünk tovább, hátha találunk valamit, ami segít a tájékozódásban, és végül annyit mentünk, hogy már nem lett volna értelme visszafordulni. Jóval később találtunk egy autót, de nem volt körülötte ember, hát mentünk tovább, csak azt nem tudtuk hogy hova. Pár órányi bizonytalan séta után végül közeli falubeliek vettek fel egy platós terepjáróval, tőlük tudtuk meg hogy bizony eléggé eltévedtünk, és Kovácsvágás felé mentünk, kb 5 km-re voltunk a falutól. Bevittek minket kocsival a faluba, ahol megmelegedhettünk a kocsmában, és egy órával később busszal hazajutottunk.

Kemény, izgalmas, hosszú, vidám túra volt, igazi WinterFun-hoz méltó. Így a WinterFun hagyománnyá, és túrasorozattá vált.